søndag den 17. juli 2011

Endagstur til Rom



Jeg har været en smuttur i Rom idag! Jeg elsker Italien og ALT hvad dertil hører.....

Hør mere om turen her:

Gemalen og jeg kørte en tur til Søndervig( Vestjylland:-) ) - i håb om at køre væk fra regnen - og samtidig se noget af det smukke danske landskab. Begge dele lykkedes!


Op langs den jyske vestkyst

Mod Thisted

En af de UTALLIGE broer vi kørte over
Og OCEANER af vindmøller så vi - de står ALLE herovre vestpå!
Det vrimlede med turister i Søndervig - solen skinnede - det stormede, som det altid gør "helt derude" - og vi sad på en cafe UDENFOR og spiste en lækker frokost. DET er da sommerferie - og næsten som i Italien!

Efter en lang tur langs stranden i stiv kuling( håret føltes bagefter som om det havde fået en gang saltvandsspray!), kørte vi op langs vestkysten - og her var vi pludselig i ROM! Og mig som elsker Italien - men ikke kommer derned i år - blev helt vemodig. Tænk at vi alligevel skulle komme til Rom i år - pragtfuldt - men her stoppede min glæde også - for der manglede nu noget i denne LILLE BY ROM - ingen sydlandske cafeer, ikke en grad over 20 - og ingen mørkglødede flotte mænd! Øv!!!

Da jeg var kommet mig over denne lille overraskelse - og vi samtidig droppede "lige at smutte en tur til Paris"( for den lå i nærheden), tog vi turen videre til Thisted og hjem over Mors. En rigtig smuk tur i dette flotte vejr - ikke en dråbe regn har vi set idag - men derimod en himmel så flot - et hav af vindmøller( for stort set samtlige Danmarks vindmøller står jo herovre - og jeg ved nu hvorfor!), hav, fjord, sø og hav igen - vand stort set overalt - et utal af broer er vi kørt over - rigtig smukt!

Sådan en dag gør lige at man igen bliver "tanket op" og kan lidt igen:-) - og specielt når Camilla så fortæller, at det har stået ned i stænger herhjemme hele dagen! YES!

Så må jeg drømme videre om min "rigtige" tur til Italien forhåbentlig til næste år...........

Amo I`Italia!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar