søndag den 29. maj 2011

Motion

Disse 2 "fyre" var idag med mig på morgentur i rask trav( hedder vist power walking:-)) fra kl. 7.15 og 1 time frem. Det var det flotteste vejr - høj sol fra en klar blå himmel - pragtfuld måde at starte dagen på - og langsomt kunne vågne mens jeg nød stilheden( for der er ikke så mange på gaden på det tidspunkt en søndag!).

Jeg har gennem det seneste år fundet ud af hvor vigtigt og PRAGTFULDT det er med motion - uanset på hvilket plan. Jeg har tabt 10 kg. ved kostomlægning/ livsstilsomlægning og motion - og har virkeligt mærket på egen krop, hvor godt man får det ved at dyrke motion. Jeg har tidligere stort set aldrig dyrket nogen form for motion( siden mine unge dage) - gad egentlig ikke rigtig, for hvad skulle det til for? Men efter at have fået det ind som en fast vane, mærker jeg nu hvor godt det er og hvad det gør for kroppen, psyken og ens velvære i det hele taget. Jeg er ikke til løb, men ELSKER derimod mine gåture på 6,5 km hver 2. dag - tankerne flyver og meget bliver vendt, "drøftet" og besluttet i mit hoved mens jeg går. Jeg går alene - for så kan ingen forstyrre mig - og så kan jeg gå når "ånden lige er over mig".

Som du kan høre er jeg ingen motionsfreak, tværtimod måske:-), men kan kun anbefale dig at gøre det samme - DU FÅR DET SÅ GODT AF DET PÅ MANGE MÅDER! Det som tit kan være svært er at få det gjort - intentionerne kan være der - og derfor skal du gøre det til en FAST VANE - f.eks. en fast rute - så ved du hvor du skal gå, hvor længe - og hvornår. Og jeg lover dig - DU FÅR EN FANTASTISK "SEJRSFØLELSE" BAGEFTER - af:

JEG GJORDE DET!

God fornøjelse - og fortsat god søndag:-)

1 kommentar:

  1. Åh jeg ville så gerne, men jeg keder mig, når jeg går tur. Jeg kan godt lide at gå og kigge ind i folks haver :-) men her hvor vi bor, er der hegn omkring alt.
    Men jeg ved jeg bør gå en lang tur...måske jeg skulle prøve...en dag...
    Lene, din nr. 2 faste læser :-)

    SvarSlet